close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • צנזורה שקטה ועיקשת

    שי מרקוביץ' | חדשות תרבות | התפרסם ב - 15.08.18

    סופרת מעזה לא קיבלה אשרת כניסה לאנגליה, למרות שהוזמנה רשמית להשתתף בפסטיבל הספרות באדינבורו

    משרד הפנים הבריטי סירב לאשר אשרת כניסה לאנגליה לסופרת ועיתונאית הפלסטינית ניירוז קארמוט. ניירוז, תושבת עזה, נמנית על כתריסר סופרים ומאיירים ממזרח התיכון ומאפריקה, שמשרד הפנים הבריטי דחה את בקשותיהם להיכנס לאנגליה כדי להשתתף בפסטיבל הספרים של אדינבורו. לבסוף, כניסתם של רובם אושרה, פרט לקארמוט ושני מאיירים איראניים, כך מדווח השבוע ה"גרדיאן" הבריטי.

    כתושבת עזה, קארמוט גם נדרשה לקבל אישור מיוחד מרשויות ירדן על-מנת לטוס מרבת עמון לאנגליה, כמו גם אישור מרשויות ישראל לעבור את מחסום ארז אל תוך ישראל.

    ממשרד הפנים הבריטי נמסר: "על בסיס מידע חדש שקיבלנו, החלטנו להוציא ויזה לגב' קארמוט. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עימה על מנת שתקבל את הוויזה ושאר המסמכים מהר ככל האפשר".

    אך ייתכן כי גם "מהר ככל האפשר" לא יהיה מספיק כי הופעתה של קארמוט בפסטיבל, אשר החל בשבת שעברה, נקבעה ליום רביעי הקרוב, בו היא אמורה לדבר על ספרה The Sea Cloak and Other Stories .

    "למרות שינוי עמדתו ברגע האחרון, משרד הפנים לא אישר מתן אשרה לניירוז בשני המועדים בהן הגישה את הבקשה", אמר המו"ל של קאמרוט בבריטניה, רא פייג'. עוד הוסיף פייג' כי לדעתו משרד הפנים קיבל הוראה מהגורמים בממשלה לעכב את כניסתה של קאמרוט לאנגליה.

    המנהל האמנותי של הפסטיבל, ניק בארלי, אמר כי אם קאמרוט לא תגיע במועד שנקבע, הנהלת הפסטיבל תארגן מועד מיוחד להופעתה – ה-23 באוגוסט. "אם היא תוכל להיות נוכחת בו, תהיה זו חגיגה של זכות הדיבור", אמר בארלי והוסיף: "קיימת הרגשה שאנחנו צועדים לעבר עידן חשוך. לא מדובר רק בגזענות קלאסית, שלא ניתנת להוכחה חד-משמעית, אלא בצנזורה תרבותית שקטה ועיקשת".

    המו"ל פייג' אמר כי נוכח הסחבת, כלל לא ברור אם הסופרת תוכל להגיע גם ב-23 באוגוסט.

    קארמוט עצמה, הפעילה למען שיוויון זכויות לאשה בחברה הערבית, אמרה כי כל תהליך הוצאת הוויזה היה "חודרני" והסיבה שניתנה לסירוב – היותה רווקה – הייתה "משפילה".

    באשר לשני המאיירים האיראניים, אנסן עבדולאהי ומרז'אן ואפאיאן, אלה עדיין מחכים לאשרות שלהם, חודש לאחר שהגישו את הבקשות. שניהם קיבלו הודעות מרשויות בריטניה כי קיימת תסבוכת עם הוויזות שלהם.

    ניירוז קארמוט (34) נולדה במחנה הפליטים ירמוכ שבסוריה. בשנת 1984 היא הוחזרה, כפליטה פלסטינית, לרצועת עזה בגיל 11, כחלק מהסכמי אוסלו. The Sea Cloak and Other Stories  הוא ספר הבכורה שלה, והוא זכה במספר פרסים יוקרתיים. מדובר בקובץ של 14 סיפורים, בהם משלבת קארמוט בין האישי והפוליטי ומשרטטת דיוקן של אישה פלסטינית היום.

    שי מרקוביץ'

    שי מרקוביץ' עורך ומתרגם, אחרי עשרים שנה בקירוב בתפקידי כתיבה ועריכה שונים בקבוצת "ידיעות אחרונות", מרחיב כיום מעגלים חדשים.

    מה דעתכם?

    • 0
    • 1
    • 1
    • 0
    • 0

    תגובות


    1 תגובה על “צנזורה שקטה ועיקשת”

    1. אליס כהן-מזרחי הגיב:

      גם לורן סאטורן הקדושה לא אושרה להיכנס לאנגליה
      למה לא כתבת על זה?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    צְלִילָהּ הַמְּדֻיָּק שֶׁל הַמּוּעָקָה

    ד"ר דן אלבו
    עַל סַפְסָל צִבּוּרִי הִזְדַּמֵּן לִי לְהַאֲזִין לִצְלִילָהּ הַמְּדֻיָּק שֶׁל מוּעָקַת הַקִּיוּם:...

    ילדה בתוך עציץ

    שלומית כהן-אסיף
    יַלְדָּה אַחַת שָׁכְחָה לִגְדֹּל. מִסְתּוֹבְבִים הַהוֹרִים בְּיֵאוּשׁ גָּדוֹל: "הַיַּלְדָּה אֵינָהּ רוֹצָה...

    נעים להכיר, יוסי עוזרד

    מאת: אבי גרוסברד
    יוסי עוזרד – בן קיבוץ להבות הבשן, כיום מתגורר ברמת השרון....
    דילוג לתוכן